Vážená paní, vážená slečno, vážený pane,
předkládáme Vám „Pravidla objednávání pacientů k vyšetření a terapii“. Tento objednací systém byl vytvořen, abychom zkvalitnili organizaci našich zdravotnických služeb. Chceme omezit dlouhé čekání v často přeplněné čekárně, které je nepříjemné jak pro pacienty, tak i pro nás, kteří pak pracujeme v časové tísni a pod psychickým tlakem. Níže popsaná pravidla mohou znít striktně, my však věříme, že v konečném důsledku ušetří Váš čas a zlepší podmínky pro péči, kterou Vám poskytujeme. Máme zájem na tom, abyste se v našem zařízení cítili příjemně, a chceme pro to udělat maximum. Prosíme Vás proto, abyste se snažili níže popsaná pravidla dodržovat, a i my slibujeme, že se budeme snažit o totéž.
MUDr. Ondřej Rektor za kolektiv Psyché-centrum s.r.o.
- Objednávání pacientů organizuje zdravotní sestra.
- Pacienti jsou objednáváni na konkrétní den a čas.
- Objednaný pacient má přednost před neobjednaným.
- Absolutní přednost mají akutní a krizové stavy – tj. přednost i před objednanými pacienty. Řešení nenadálé situace (např. vyšetření pro nemocnici) může způsobit posun v časovém harmonogramu.
- Nedodrží-li pacient čas objednání, ztrácí právo na přednostní pořadí, budeme se však snažit vyšetřit jej dle možností ještě týž den.
- I neobjednaný pacient může být v den, kdy se dostaví, vyšetřen, bude-li však respektována přednost objednaných pacientů a bude-li to v časových možnostech lékařů.
- Recept bez vyšetření lékařem je vydáván ve výjimečných a odůvodněných případech.
- Nemůže-li pacient dodržet termín objednání, je dle vnitřního řádu zdravotnického zařízení povinen nejpozději 48 hodin předem oznámit, že se nemůže dostavit k plánovanému zdravotnímu výkonu. Nepřijde-li pacient na objednané vyšetření či terapii, dochází k neuhrazeným prostojům. Proto u nedodržení termínu bez předchozí omluvy bude uhrazení prostoje pacientem podmínkou pokračování vyšetření či terapie. Za tímto účelem bude v takových případech (tj. nedodržení termínu objednání) vybrána záloha 500 Kč. Ta je vratná, pokud pacient další termín objednání dodrží.
Doporučení:
- Objednejte či přeobjednejte se včas - nejlépe 1-2 týdny předem. Počítejte s tím, že termíny kontrol jsou v nejbližším období obsazeny!
- K objednání či přeobjednání můžete využít telefonu. Vyřizujte je se sestrou nikoliv s lékařem.
- Předejděte situacím, kdy se dostáváte do časové tísně kvůli nedostatku léků. Včas si je spočítejte a objednejte se pak s dostatečným předstihem.
- V dnešní době komunikací je snadné nás informovat o zpoždění či nemožnosti dodržet termín. Zabráníte tak zbytečným prostojům a my můžeme vyšetřit místo vás jiného pacienta..